COMITETUL LOCAL
PENTRU SITUATII DE
URGENTA STIUCA
Măsuri preventive şi operative pentru managementul
situaţiilor de urgenţă în caz de inundaţii la nivel local
- I. Măsuri preventive
- Organizarea fluxului informaţional pentru avertizarea-alarmarea populaţiei din zonele de risc la inundaţii:
- numirea şi instruirea personalului care asigură alarmarea populaţiei din satele aparţinătoare;
- numirea personalului responsabil pentru acţionarea echipamentelor de alarmare;
- stabilirea personalului care execută serviciul de permanenţă şi a locului unde se execută permanenţa.
- Elaborarea, prin agentul de inundaţii, a planului local de apărare împotriva inundaţiilor, gheţurilor şi poluărilor accidentale:
- identificarea tuturor surselor de risc la inundaţii aflate pe raza unităţii administrativ-teritoriale;
- afişarea în locuri publice a extraselor din Planul local de apărare.
- Întocmirea Planului de evacuare a populaţiei şi bunurilor în situaţii de urgenţă.
- Constituirea şi completarea stocurilor de materiale şi mijloace de intervenţie în caz de inundaţii:
- Încheierea de convenţii cu operatorii economici din zonă pentru acordarea sprijinului în situaţii de urgenţă.
- Organizarea periodică, prin agentul de inundaţii, a adunărilor cetăţeneşti pentru conştientizarea populaţiei asupra măsurilor care trebuie întreprinse de fiecare cetăţean pentru apărarea vieţii şi a bunurilor materiale.
- Realizarea şi întreţinerea şanţurilor şi rigolelor de scurgere.
- Întreţinerea corespunzătoare a albiilor cursurilor de apă de pe raza localităţii (îndepărtarea materialului lemnos şi a deşeurilor din albii şi din secțiunilor podurilor şi podeţelor).
- Interzicerea amplasării unor noi locuinţe în zonele cu risc la inundaţii.
- Organizarea periodică a exerciţiilor de simulare a inundaţiilor.
- II. Măsuri operative
COD GALBEN PENTRU INUNDAŢII
- Convocarea în şedinţă extraordinară a CLSU în funcţie de situaţia concretă din teren.
- Instituirea permanenţei la sediul primăriei.
- Avertizarea populaţiei şi a obiectivelor din zonele de risc la inundaţii.
- Îndepărtarea blocajelor din secţiunile podurilor şi podeţelor de pe formaţiunile torenţiale, de pe văi nepermanente.
- Monitorizarea cursurilor de apă şi a construcţiilor hidrotehnice de pe raza unităţilor administrativ-teritoriale.
COD PORTOCALIU PENTRU INUNDAŢII
- Convocarea şedinţei extraordinare a CLSU ori de câte ori situaţia o impune.
- Instituirea permanenţei la sediul primăriei.
- Asigurarea funcţionării fluxului informaţional între CLSU şi Centrul Operaţional al IJSU şi Centrul Operativ al SGA
- elaborarea Rapoartelor operative prin agenţii de inundaţii.
- Avertizarea-alarmarea populaţiei din zonele de risc la inundaţii.
- Luarea măsurilor de limitare a efectelor inundaţiilor:
- Asigurarea patrulării cursurilor de apă şi digurilor;
- Evitarea blocajelor pe cursurilor de apă şi formaţiunilor torenţiale;
- Interzicerea efectuării unor breşe în diguri sau baraje;
- Asigurarea participării cetăţenilor la acţiunile de intervenţie operativă;
- Asigurarea supravegherii podurilor şi podeţelor în secţiuni subdimensionate;
- Evacuarea populaţiei şi animalelor dacă evoluţia fenomenelor periculoase o impune;
- Evacuarea apei acumulate în imobile.
COD ROŞU PENTRU INUNDAŢII
- Convocarea în şedinţă extraordinară a CLSU ori de câte ori situaţia o impune;
- Instituirea permanenţei la sediul primăriei ;
- Avertizarea-alarmarea populaţiei din zonele cu risc la inundaţii;
- Asigurarea funcţionării fluxului informaţional între CLSU, Centrul Operaţional al IJSU şi Centrul Operativ al SGA:
- Elaborarea şi transmiterea Rapoartelor operative privind efectele inundaţiilor.
- Alarmarea populaţiei în caz de pericol iminent de avariere a unor diguri sau baraje.
- Asigurarea participării membrilor SVSU şi a cetăţenilor la acţiunile de intervenţie operativă.
- Evacuarea populaţiei şi animalelor, asigurarea cazării populaţiei, adăpostirea animalelor, distribuirea de apă potabilă şi alimente.
- III. Măsuri de reabilitare
- Conştientizarea comisiei de evaluare a pagubelor de evaluare a pagubelor produse de inundaţii (fizic).
- Sprijinirea activităţii Comisiei pentru evaluarea pagubelor alcătuită din specialişti, numiţi prin ordinul prefectului.
- Asigurarea participării cetăţenilor la acţiunile de refacere şi reconstrucţie.
- Realizarea măsurilor de evacuare a apei acumulate în gospodării şi pe terenurilor agricole.
- Salubrizarea surselor şi instalaţiilor de alimentare cu apă şi a terenurilor care au fost afectate.
- Interzicerea efectuării de breşe în diguri pentru evacuarea apei acumulate în incinte fără aprobarea CMSU-MMSC.
PRESEDINTELE COMITETULUI LOCAL
PENTRU SITUATII DE URGENTA
PRIMAR,
Vasile BEJERA